قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب مجلس شورای اسلامی:

(با عنایت به قانون "پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان" مصوبه مجلس شورای اسلامی مورخ 98/08/11  و تبصره 1 ذیل ماده 17 فصل پنجم دستورالعمل "شفاف سازی تراکنش های بانکی اشخاص" ابلاغی از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا (موضوع نامه شماره 98/426351 مورخ 98/12/08)،کلیه متقاضیان پایانه های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت ملزم به ثبت نام و تشکیل پرونده مالیاتی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور و دریافت کد رهگیری از سامانه مذکور می باشند. )

 

طبق اعلام و درخواست بانک عامل، تمامی ناشران حاضر در نمایشگاه(فیزیکی) جهت دریافت دستگاه کارت‌خوان ملزم به ارائه کد مالیاتی (به استناد قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب مجلس شورای اسلامی) می‌باشند.لذا ضمن داشتن حساب بانکی، رعایت موارد ذیل الزامی است:

الف.داشتن کد رهگیری مالیاتی (تکمیل تا گام 4)
ب. مطابقت کد پستی و آدرس با کد رهگیری مالیاتی
 
ج.مطابقت کدملی با شماره موبایل

 

🔰 مراحل ثبت نام در سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی

🔺گام ۱) دریافت گواهی امضای دیجیتال از سایت www.gica.ir

🔺گام ۲) استخراج کلید عمومی با نصب برنامه openssl.zip در گروه تلگرامی وجود دارد

🔺گام ۳) ورود به سامانه  www.my.tax.gov.ir 

🔺گام ۴) ورود به کارپوشه

🔺گام ۵) ورود به پرونده

🔺گام ۶) ورود به بخش عضویت -شناسه های یکتای حافظه مالیاتی 

🔺گام ۷ ) انتخاب گزینه توسط مودی از منوی نحوه ارسال صورت حساب 

🔺گام ۸ ) بارگذاری کلید عمومی استخراج شده در گام ۲

🔺گام ۹) تایید کد پستی و آدرس ثبت شده در سامانه 

🔺گام ۱۰) مراحل بعد شامل تعیین شعب مرتبط با شناسه یکتا-تخصیص ابزار پرداخت به شناسه یکتا -اطلاعات حافظه مالیاتی و پایانه فروشگاهی اختیاری می‌باشد و کلید مرحله بعد را بزنید 

🔺گام ۱۱) در مرحله آخر تایید نهایی کنید

🔺گام ۱۲) سامانه اقدام به صدور شناسه یکتای مالیاتی می نماید 

🔺گام۱۳) این شناسه به عنوان یکی از مولفه های اصلی در ساختار کلی شماره منحصر به فرد مالیاتی در صورت حسابهای فروش استفاده خواهد شد.

 

جهت ثبت نام و دریافت کد رهگیری مالیاتی به آدرس https://tax.gov.ir/Pages/HomePage مراجعه نمایید.

*در صورت مغایرت اطلاعات ثبت شده دستگاه کارتخوان تعلق گرفته نخواهد شد.